8 Haziran 2014 Pazar

ORDU'DA GEZİLECEK YERLER

Anasayfa  ///  Ankara ///  İstanbul  ///  İzmir   ///  Eskişehir  ///  Gaziantep /// Bartın Amasra ///  Rize /// Trabzon  /// Ordu /// Sinop

Ordu'nun Gezginleriiiii :)

Modern ve güzel bir şehir Ordu.

Birisi bana bu şehir hakkındaki fikrimi sorsa aklıma ilk bu iki kelime gelir. Giresun'dan sonraki durağımız Ordu'ydu.

Hemen otelimiz önünden kalkan otobüslerden birine atladık ve denizi seyrederek yeni durağımıza vardık.

Konaklama için Ordu Öğretmenevi'ni tercih ettik, tam şehir merkezinde, sahil kenarında ve fiyatları çok uygun.

Çantalarımızı otelimize bırakır bırakmaz soluğu sahilde aldık. Hava bu bölgede alışmadığımız kadar sıcaktı.

Sonra şehri turladık epeyce.Şehir merkezi temiz ve bakımlı. İnsanlar modern.

Kuşların su içebileceği, yem yiyebileceği yerler yapmış belediye, çok hoşumuza gitti.

Ordu’da mutlaka Boztepe’ye gidin.
 Boztepe deniz seviyesinden 450 metre yükseklikte bir tepe.
Turistlerin yoğun ilgisini çeken bir yer. Hemen şehir merkezinde sahilde teleferiğe biniyorsunuz cüzi bir miktar karşılığı.

Eğer özel aracınız varsa Boztepe'ye aracınızla da gidebilirsiniz.
Ama şahsen teleferikle gitmek daha eğlenceli olur diye düşünüyorum.

Aracınızla giderseniz yanınıza  piknik malzemelerinizi almayı da unutmayın. Piknik alanları da mevcut.

Şehrin üstünden -evlerin, yolların , ağaçların üstünden – Boztepe’ye doğru çıkmaya başlıyorsunuz.

Benim yükseklik fobim olduğu için biraz zorlandım açıkçası ama yine de çok keyifli.

Hele bir anlığına havada hareketsiz kaldı teleferiğimiz, bana bir yıl gibi geldi o bir an açıkçası.

Boztepe’de ise denizin mavisiyle gökyüzün mavisi öyle bir birleşiyor ki hangisi nerede başlıyor, hangisi nerede bitiyor ayırt etmek imkansız.

Öyle bir manzara, insana sonsuz bir boşluktaymış hissi veriyor. Tüm şehir – abartmıyorum- tüm şehir ayaklarınızın altında.

Tek sorun var : arılar. O kadar çok ki yürürken bile rahat bırakmıyorlar. Hatta resmen insanları kovalıyorlar.
Manzaraya karşı bir çay içelim dedik ona bile izin vermediler.

Eğer siz rahatsız olmayacağınızı düşünüyorsanız Boztepe'nin güzel manzaralı restoranlarından birinde mutlaka yemek yiyin.
Kolay kolay bulunamayacak bir manzara, emin olabilirsiniz.

Denize girmek isterseniz sahilde plajlar var.
Buradan hamsi şeklinde üzerinde ordu yazan buzdolabı süsleri aldık, o kadar güzeller ki. Sevdikleriniz bu hamsi şeklindeki buzdolabı süslerine bayılacaktır.

Çay bahçelerinde çay için.
 Mutlaka pide yiyin. Biz pidemizi Aktaşlar Pide Salonu'nda yedik. ve iyi ki de öyle yapmışız.

Kaşarlı, sucuklu, kıymalı, kuşbaşılı, kavurmalı, karışık..vb ne çeşit ararsanız var. İkramları da bir o kadar lezzetliydi.

Sırt çantalarımızla  sahilden Ünye’ye kadar yürüdük ertesi gün. Pek yakın değil ama keyifli bir yol.
Ünye de gelişmiş bir ilçe izlenimi uyandırdı bizde.
Ünye’nin çıkışında Hotel Ankara’da konaklamaya karar verdik.
Odalar küçük ama temizdi.
Bizim odamız deniz manzaralıydı ve balkonda oturmak gerçekten çok keyifliydi. Kısacası tavsiye edebileceğim sakin ve huzurlu bir oteldi.
Tek sorun etrafta çok fazla yemek alternatifi olmamasıydı. Zar zor bir lokanta bulup balık ızgara yedik.

Günlerin yorgunluğunu denizde çıkardık tüm gün. Otelin kendine özel küçük bir plajı vardı ve bizden başla kimsecikler de yoktu. Dalga seslerini dinleyerek uzandık şezlonglarımızda., güneşlendik bol bol.